Meny
1-4 DAGARS LEVERANS   -   SÄKER BETALNING    -   SVENSK BUTIK  -   BETALNINGSANSTÅND
- Mitt konto    - Frakt och leverans      - Ångerrätt och reklamation
0
Frakt från bara 49,-
image/svg+xml 0

Om du har frågor vänligen kontakta oss via mail till order@nomor.se. Vår kompetenta personal hjälper dig så snart som möjligt. 

  1. Frakt och leverans
  2. Säkerhet ock integritet
  3. Retur av varor - ångerrätt och reklamation
  4. Hur handlar du hos oss?
  5. Order, faktura och paketspårning
  6. Uppdatera kontoinformation
  7. Nyhetsbrev
  8. Frågor och svar

 


 

1. Frakt och leverans

Frakt

  • Snabb leverans, 1 - 4 dager
  • Frakt från 49;-

Inga överraskningar eller dolda kostnader. Vi är ett svenskt företag och det tillkommer aldrig några tull- och deklarationsavgifter. Fraktkostnaden beror på fraktmetoden du önskar. Leverans- och prisalternativ förklaras noggrant när du kommer till kassan. Du kommer till kassan via kundvagnen. Du binder inte upp dig till inköp genom att kontrollera fraktpriset i rutan. Så här hittar du fraktkostnad:

    • Välj varorna

    • Gå till kundvagnen, kolla så allting stämmer.

    • Tryck på "Gå till kassan"-knappen.

    • Skriv in ditt postnummer där du bor, då visas fraktpriset.

Leverans
Skadedjursshop använder Posten / Bring för leverans av varor. Vi har fler leveransalternativ beroende på dina önskemål och vi kan leverera till dörren, både dag- och kvällstid. Normalt levereras varorna inom 1 - 4 arbetsdagar, beroende på var varan ska levereras och leveransmetod. Vi reserverar oss för längre leveranstider under högtryck hos oss eller vald transportpartner. Du som kund har rätt att avbryta inköpet vid försenad leverans. Återbetalning kommer att göras inom 14 dagar efter mottagandet av returartikel.

«till toppen av sidan»

2. Säkerhet och integritet:

Vi hanterar din personliga information på ett säkert sätt och i enlighet med rådande lagstiftning. Vi gör följande:

 

Kortfattat

När du handlar på Skadedjursshop.se behöver vi ditt namn, adress och e-post för att kunna skicka din beställning till rätt leveransadress och eventuellt kontakta dig vid behov angående din order. Vi är skyldiga att bevara informationen för att kunna redovisa den i bokföringen och om du skulle behöva utnyttja din garanti- och returrätt.

Vi bevarar också din IP-adress som används för att kunna registrera din beställning. All information vi lagrar om dig finner du på ”Min sida” där du även kan redigera eller helt ta bort informationen.

 

Betalning med kort:

Ditt kortnummer lagras inte utöver vad som är nödvändigt för att säkerställa en effektiv hantering av eventuella problem med betalningar, avbokningar eller återbetalningar.

 

Integritetspolicy

 

Inledning

Den här sekretesspolicyn gäller för Skadedjursshop.se och klargör varför vi samlar in information, på vilket sätt informationen används och hur vi tar hänsyn till din integritet. Skadedjursshop tillämpar alltid svensk lagstiftning.

 

Om personuppgifter och regelverket

Personuppgifter är information som kan hänföras till en fysisk person som är i livet. Uppgifterna kan vara namn, adress, telefonnummer, e-postadress, IP-adress och inköps- och beteendehistorik.

All hantering av personuppgifterna, som exempelvis insamling, registrering, lagring och utlämning omfattas av särskilda regler. I enlighet med GDPR ser skadedjursshop.se till dina personuppgifter hanteras på rätt sätt.

 

Vilka uppgifter samlar vi in?

För att kunna erbjuda så bra tjänster som möjligt behöver vi samla in olika typer av information inklusive personuppgifter om dig. Nedan följer en beskrivning av vilka uppgifter det är och på vilka sätt dessa samlas in. Vi sparar inte känslig information.

 

Information du lämnar till oss

När du handlar i webbshopen lagras till exempel namn, adress och email. Om du registrerar dig på vårt nyhetsbrev lagras din epostadress och ditt namn. Vi kan också få uppgifter från sociala medier om du har gett oss tillgång till dessa.

 

Information genom våra tjänster

När du använder våra tjänster registreras information om vilka tjänster och på vilket sätt de används

 

Den enhet och internetuppkoppling du använder

Vi kan spara information om vilken enhet du använder, till exempel mobil eller dator, operativsystem och webbläsare. Vi kan också spara information om IP-adress, nätverks ID, kakor och unika identifikationsfiler

 

Användning av tjänster och inköp

Vi registrerar information om vilka sidor du besöker, när du besöker dem samt vilka funktioner du har använt.

 

Information vi får från andra tjänster

Vi kan ta emot information från tjänster som du använder på webbshopen, till exempelvis tredje parter som vi har nära samarbete med. Det kan handla om betaltjänster, leveranstjänster, reklamtjänster och sökmotorer, men även information som är tillgänglig för allmänheten.

 

Kakor och annat innehåll som lagras lokalt

När du besöker webbshopen sparas informationsfiler, också kallad för kakor eller cookies, i din dator. Dessa filer innehåller anonym information som huvudsakligen sänder data till Google Analytics, ett verktyg som vi använder för att analysera betenden på och användningen av webbshopen.

 

Namn på kakan Varaktighet Beskrivning
_ga 2 år Används för att skilja på användare
_gid 24 timmar Används för att skilja på användare
_gat 1 minut Används för att hantera inkommande trafik

 

 Automatiska beräkningar

Genom att analysera dina inköp och beteenden kan du som kund kategoriseras och få anpassade erbjudanden via våra kommunikationskanaler, som exempelvis email eller sociala medier, baserat på vad du tidigare handlat.

 

Vad används informationen till?

  • Till att leverera och förbättra våra tjänster
    Vi använder personlig information för att kunna leverera den bästa möjliga servicen till dig. Vi använder även informationen för att kunna skapa den bästa möjliga användarupplevelsen för dig bland annat genom att anpassa visningen av innehållet på den enhet du använder för att besöka webbshopen.

  • Till att anpassa tjänsterna, ge rekommendationer och relevant marknadsföring
    Vi ger dig rekommendationer, produktinformation och service som är mest relevanta för dig utifrån dina beteenden på webbplatsen. Informationen samlas in med hjälp av vilka produkter eller annonser du klickar på, vilka artiklar du läser med mera.

  • Till att förbättra den digitala kommunikationen och reklamen
    Vi använder din personliga information till att göra förbättringar i vår marknadsföring. När du skapar ett konto på webbshopen godkänner du målriktad annonsering som arbetas fram genom dina tidigare inköp. Du godkänner även reklam via sociala medier som skapas med hjälp av data från dina inköp.

  • Till att förstå statistik och analysera marknadstrender
    Vi använder så långt det går den anonyma informationen vi har om dig till att sammanställa statistik och analysera marknadstrender. Detta gör vi för att förbättra och vidareutveckla vårt produktutbud och våra tjänster.

  • Till att förhindra missbruk av våra tjänster
    Missbruk av våra tjänster kan exempelvis vara att någon försöker logga in på ett konto som inte tillhör den själv, spam, hot eller andra skadliga handlingar som är förbjudet enligt svensk lag.

 

Delning av information

Skadedjursshop delar i vissa fall personlig information med andra parter som utför tjänster å våra vägnar. Det är först och främst för att kunna erbjuda dig en bättre och tryggare handelsupplevelse.

 

När andra utför tjänster åt oss

Vid behov av till exempel externa parter som genomför kampanjer eller marknadsföring behöver de tillgång till viss information som vi får genom våra kunder. Dessa externa aktörer får inte använda informationen till annat än att utföra tjänster åt Skadedjursshop.

 

Vid misstanke om brott

Vi kan lämna ut uppgifter på begäran till myndigheter om det finns misstanke för brott eller om informationen behövs för att kunna lösa vissa tvister.

 

Radering av personuppgifter

All den information vi har om dig har du rätt att få raderad. Det enklaste är att kontakta oss så att vi kan hjälpa dig med det.

 

Säkerhet för personuppgifter

Vi använder lämpliga säkerhetsåtgärder för att skydda personuppgifter som vi har lagrat. Vi skyddar dem bland annat från obehörig åtkomst, kopiering och spridning.

 

Marknadsföring via epost och sms

Om du har en aktiv kundrelation med oss kan vi skicka reklam via epost eller sms. Det kan vara nyhetsbrev, speciella erbjudanden och tjänster och kampanjer eller evenemang. Om du inte har en aktiv kundrelation med oss skickar vi endast ut dessa om du har gett ditt samtycke och vill motta den här typen av mail/sms. Du kan när som helst avregistrera dig från listan genom att klicka på avregistrera i botten av mailet.

 

Ändringar i sekretesspolicyn

Vi kan med jämna mellanrum uppdatera eller ändra i sekretesspolicyn. Vid större förändringar meddelar vi dig om det.

 

Rätt att klaga

Du har rätt att klaga till en tillsynsmyndighet, i detta fall Datainspektionen, enligt GDPR artikel 13 (2) punkt d.

 

Kontaktinformation

Om du har frågor eller synpunkter på vår sekretesspolicy eller vår användning av personuppgifter är du välkommen att kontakta oss på Skadedjursshop.se.

«till toppen av sidan»

 

3. Retur av varor - Ångerrätt och reklamation:

 

  • 30 dagars ångerrätt
  • Returetikett finns inkluderad i din försändelse

Definition
Ångerrätt är inte samma sak som reklamationsrätt. Ångerrätt innebär att om du ändrar dig och inte vill ha den beställda produkten kan den retuneras till oss. Om det finns någon defekt med produkten, använder du din reklamationsrätt / garantin.

 

Ångerrätt:
Om du köper hos oss har full rätt att ångra dig och lämna tillbaka produkten. Du behöver inte ge någon anledning till att använda ångerrätten, men det förutsätter att varan returneras i samma skick och antal som du mottagit. Du har 30 dagar att returnera produkten efter mottagandet.

 

- Inga avgifter

Vi tar inte ut några avgifter om du ångrar dig. Pengarna återbetalas inom 14 dagar efter mottagandet.

 

- Kunden betalar för returfrakten

Obesvera att du själv måste betala för returfrakten.

 

Så returnerar du varorna:

- Meddela oss

För att uttnyttja ångerrätten meddela oss via epost (order@nomor.se) eller telefon 0771 122 300. Inkludera ditt ordernummer. 

 

- Ångerrättsblankett

Vi rekommenderar att du använder ångerrättsblanketten som du hittar inkluderad i din försändelse, men du kan även ladda ner blanketten här. Det är viktigt att du fyller i blanketten enligt anvisningarna så vi enklare kan hantera ditt ärende. Information om ordernummer och produktkod för den produkt du önskar returnera finns i orderbekräftelsen som du mottog via e-post.

 

- Kunden ansvarar för varorna i returprocessen

Packa varorna bra så de inte riskerar skador och spara fraktkvittot.

 

- Du får pengarna tillbaka

Aktuellt belopp betalas till kontot från vilket de betalades.

 

- Har du fått en Arvato Afterpay faktura?
Då kan du betala för de produkter du vill behålla. Saldot krediteras automatiskt och du behöver inte få en ny faktura. Du får en kreditnota när din ärende behandlas. Eventuell returfrakt kommer att faktureras separat efteråt.

 

- Ångerrätt på använda produkter
Om produkten inte överensstämmer med förväntningarna utifrån produktbeskrivningen, kan ångerrätten användas inom 14 dagar, även om produkten används. Vid återbetalning kommer pengarna att återbetalas inom 14 dagar efter mottagandet.

 

Ej uthämtade varor
Posten skickar en påminnelse om du glömmer att hämta ett beställt paket. Vi är inte ansvarig för transportörens rutiner och hämtningsmeddelanden. Du är ansvarig för att kontrollera att produkten mottagits av ditt postkontor. Transportören returnerar automatiskt varorna efter 14 dagar. Om du inte hämtar varorna kommer du att debiteras ett belopp på 59;- för retur, plus en avgift på 200;-. Eventuellt återstående belopp kommer att återbetalas inom 14 dagar efter mottagandet av reutren. Ej uthämtade varor omfattas normalt inte av ångerrätten.

 

- Tvister
Vid eventuell tvist gäller svensk lagstiftning.

 

Reklamation:
Reklamation innebär att det finns något som är fel med varan eller sändningen. Detta berättigar dig till att klaga på brister i en produkt inom en viss tidsfrist. Vanligtvis har du 2 års rätt till klagomål, men om produkten är avsedd att vara väsentligt längre än 2 år kan du överklaga i upp till 5 år.

 

- Pengarna tillbaka
Du kommer att få pengarna inklusive porto och andra avgifter tillbaka. Detta gäller endast när hela inköpet returneras. Vi betalar också för returfrakten. Pengarna återbetalas inom 14 dagar efter mottagandet. Det är viktigt att du i försändelsen inkluderar information om ordernummer samt produktkod för den produkt du önskar returnera.

 

- Hur reklamerar och returnerar jag varorna?

- Meddela reklamationen
Skicka din reklamation till order@nomor.se och berätta vad som är fel med produkten eller vad du är missnöjd med. Om möjligt, inkludera bilder av produkten / felet där felet visas. 2 närbilder och 1 översiktsbild. Vi återkommer så snart som möjligt och berättar hur du går tillväga. I epostmeddelandet måste o
rdernummer och produktkod för produkten finnas med samt vilka avvikelser som finns. Denna information finns även i orderbekräftelsen som du mottog via e-post.

 

- Reklamation och returblankett
Om inte annat anges, använd returblanketten som du hittar i försändelsen, om inte, Ladda ner fakturerings- och returformuläret här. Blanketten fylls i och bifogas returpaketet. Det är viktigt att du i paketinformationen inkluderar ordernummer och produktkod för den produkt du önskar returnera. Informationen finns i orderbekräftelsen som du mottog via e-post.

 

- Kunden är ansvarig för reuturen
Packa varorna bra och ta spara fraktkvittot. Du är ansvarig för paketet under returprocessen.

 

- Leverans till posten
Om du har valt att "hämta paketet själv" har du också fått en förbetald och förifyllt returformulär. Du kan använda den, alternativt fyll i din egen blankett på postkontoret. Sedan lämnar du in paketet på ditt lokala postkontor. (Returadress: Nomor AB, Hovhultsvägen 6, 451 70 Uddevalla)

 

- Du får pengarna tillbaka
Du kommer att få en kreditering med en översikt över den finansiella statusen. Pengarna betalas till kontot från vilket de betalades.

 

- Tvister
Vid eventuell tvist gäller svensk lagstiftning.

 

«till toppen av sidan»

4.Hur du handlar hos oss:

Det är väldigt enkelt att handla i vår webbshop. Det är också helt säkert. Vi använder Arvatos "one page" kassa för enkelhet och säkerhet.

Här är en beskrivning av hur man köper produkter i webbshopen. Om du fortfarande har problem med ditt köp, tveka inte att kontakta oss på order@nomor.se eller på telefon 0771 122 300

 

  1. Klicka på önskad produkt
  2. Klicka på den gröna "Lägg till i kundvagnen" -knappen.
  3. En popup-box visas. Klicka på "GÅ TILL KUNDVAGN" (eller "stäng" om du vill fortsätta handla).
  4. Det här fönstret visar din kundvagn. Se till att du har rätt artiklar samt antal. Om allt ser bra ut, klicka på den gröna knappen längst ner "GÅ TILL KASSA"


I kassan finns 4 steg.

  • Steg 1, Sammanfattning. Fältet visar din beställning.
  • Steg 2, Faktureringsadress. Ange din information samt faktureringsadress. Om du har ett registrerat telefonnummer kan du förenkla processen genom att fylla i detta i fältet så hämtas din information automatiskt. Om du vill skicka försändelsen till en annan adress än din egen, markera rutan för det längst ner. Leveransadress kommer då att visas.
  • Steg 3, Fraktmetod. Välj ett leveransalternativ. Priset för ditt val uppdateras i sammanfattningsfältet (steg 1).
  • Steg 4, Betalningsmetod. Välj om du vill betala med ditt kreditkort Visa / Mastercard eller om du vill använda faktura med Afterpay med 14 dagars räntefri betalning. Du måste godkänna villkoren. Tryck sedan på den gröna knappen längst ner "CONFIRM BOOKING" för att bekräfta fakturaköp eller för att ange kortinformation under nästa steg.
    Du får en bekräftelse i webbläsaren när köpet har slutförts. Du kommer också att få ett bekräftelsemail.

 

Åldersbegränsningar

Minderåriga kan inte ingå avtal med oss utan föräldrars samtycke. Kreditköp kan inte göras före 18 års ålder.

 

 «till toppen av sidan»

5. Tillgång till order, faktura och leveransspårning:

Du kan kontrollera fakturor, orderstatus och spåra dina ordrar genom att gå till mina inköp under "Mitt konto". Där hittar du spårningslänken som är kopplad till din beställning. Informationen kommer att synas så snart ordern är registrerad hos oss. Det kan dröja en stund beroende på din betalningsmetod. Om du betalar via Arvato Afterpay eller Card, är betalningen registrerad direkt. När betalningen är registrerad hos oss, kommer varorna att packas och skickas. Normal leveranstid är 1-4 arbetsdagar från den order som betalts.

 

«till toppen av sidan»

6. Uppdatera kontoinformation:

Logga in på "Mitt konto". Välj "Kontoinformation". Där kan du ändra all nödvändig information.

 

«till toppen av sidan»

7. Nyhetsbrev:

Du kan anmäla dig till vårt nyhetsbrev genom att gå till "Mitt konto".

Om du är registrerad tidigare, välj "Nyhetsbrev".

Om du inte har registrerat dig tidigare kan du registrera dig som ny användare och där ange dig som prenumerant på nyhetsbrevet. Bocka ur rutan om du inte vill ta emot nyhetsbrev. Kom ihåg att klicka på "Spara ändringar" efteråt.

 

«till toppen av sidan»

8. Frågor och svar:

Här har vi samlat in de vanligaste frågorna vi får från våra kunder.

 

När kommer jag att få orderbekräftelsen?
Orderbekräftelse kommer att skickas via e-post strax efter ditt köp.

 

Jag har betalat varorna, kan jag kolla var paketet befinner sig?
Du kan kontrollera orderstatus och paketspårning genom att gå till mina inköp under "Mitt konto". Där hittar du spårningslänken som är kopplad till din beställning. Informationen kommer att blir tillgänglig så snart ordern är registrerad hos oss. Det kan ta lite olika lång tid beroende på din betalningsmetod. Om du betalar via Arvato Afterpay eller Card, är betalningen registrerad direkt. När betalningen är registrerad hos oss, kommer varorna att packas och skickas. Normal leveranstid är 1-4 arbetsdagar från den order som betalas.

 

Jag har en ny adress, vad gör jag?
Logga in på "Mitt konto". Välj "Adressbok". Där kan du ändra både faktureringsadress och leveransadress.

 

Jag skulle vilja få nyhetsbrev från er. Hur gör jag?
Du kan anmäla dig till vårt nyhetsbrev genom att gå till "Mitt konto".

Om du är registrerad användare sen tidigare, välj "Nyhetsbrev".

Om du inte redan är registrerad, kan du registrera dig som ny användare och trycka i rutan under registreringen att du vill ta emot nyhetsbrev. Kom ihåg att klicka på "spara ändringar" efteråt.

Om du inte vill registrera dig som användare kan du anmäla dig till vårt nyhetsbrev längst ner på sidan där det står "Nyhetsbrev". Du kan även avanmäla dig till nyhetsbrevet genom att klicka på länken som visas längst ner i varje nyhetsbrev.

 

Är det möjligt att hämta varan själv?
Det är tyvärr inte möjligt att hämta varorna direkt hos oss.

 

Jag kan inte logga in, vad kan det vara fel?
Du kan ha ändrat eller glömt ditt lösenord. Om du behöver återställa ditt lösenord, följ länken "Glömt lösenord" i inloggningsfönstret. Ange din e-postadress och klicka på "Skicka". Då får du ett mail med länk för återställning av lösenord. OBS! Det är viktigt att den e-postadress du har registrerat dig med är aktiv, annars kommer du inte att kunna ta emot länken för återställning av lösenord.

 

Kan jag ändra mitt lösenord?
Logga in på "Mitt konto". Välj "Kontoinformation" och avmarkera kryssrutan som säger "Ändra lösenord".

 

Är priserna inklusive moms?
Alla priser är inklusive moms. Vi är ett svenskt bolag med lager i Sverige så inga tullavgifter tillkommer när du handlar från oss.

 

Skickar ni paket utomlands?
Nej, tyvärr. Är du boende i Norge, besök gärna vår norska webbshop http://skadedyrshop.no.

 

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?
I sådana fall kommer vi att dra av  200;- från den ursprungliga order samt returportot utefter Postens standardpriser. Resterande belopp krediteras. Om du fortfarande vill ha varan måste den beställas på nytt.

 

Jag har inte fått orderbekräftelse på mail.
Orderbekräftelsen skickas automatisk till den e-mailadress du angav.
Olyckligtvis kan mail ibland hamna i spamfiltret. Det är inte möjligt för oss att göra något åt det och vi får ingen avisering om detta. Vänligen kontrollera din skräppost. All orderinformation kan hittas genom att logga in på "Mitt konto". Välj "Mina inköp".

 

«till toppen av sidan»

 

Har du fortfarande någon fråga, kontakta oss på 0771 122 300 eller order@nomor.se