Leveransvillkor
Snabb leverans, 1 - 5 arbetsdagar
Frakt från 49;- Fritt från 599;-
Inga överraskningar eller dolda kostnader. Vi är ett svenskt företag och det tillkommer aldrig några tull- och deklarationsavgifter. Fraktkostnaden beror på fraktmetoden du önskar. Leverans- och prisalternativ förklaras noggrant när du kommer till kassan. Du kommer till kassan via kundvagnen. Du binder inte upp dig till inköp genom att kontrollera fraktpriset i rutan. Så här hittar du fraktkostnad:
Leverans
Vi använder oss av Schenker för leverans av varor. Normalt levereras varorna inom 1 - 5 arbetsdagar, beroende på var varan ska levereras och leveransmetod. Vi reserverar oss för längre leveranstider under högtryck hos oss eller vald transportpartner. Du som kund har rätt att avbryta inköpet vid försenad leverans. Återbetalning kommer att göras inom 7 dagar efter mottagandet av returartikel.
Retur av varor - Ångerrätt och reklamation:
30 dagars ångerrätt, returetikett finns inkluderad i din försändelse
Definition
Ångerrätt är inte samma sak som reklamationsrätt. Ångerrätt innebär att om du ändrar dig och inte vill ha den beställda produkten kan den retuneras till oss. Om det finns någon defekt med produkten, använder du din reklamationsrätt / garantin.
Ångerrätt:
Om du köper hos oss har full rätt att ångra dig och lämna tillbaka produkten. Du behöver inte ge någon anledning till att använda ångerrätten, men det förutsätter att varan returneras i samma skick och antal som du mottagit. Du har 30 dagar att returnera produkten efter mottagandet.
- Inga avgifter
Vi tar inte ut några avgifter om du ångrar dig. Pengarna återbetalas inom 14 dagar efter mottagandet.
- Kunden betalar för returfrakten
Obesvera att du själv måste betala för returfrakten.
Så returnerar du varorna:
- Meddela oss
För att uttnyttja ångerrätten meddela oss via epost (support@skadedjursshop.se) eller telefon 0859 482 670. Inkludera ditt ordernummer.
- Ångerrättsblankett
Vi rekommenderar att du använder ångerrättsblanketten som du hittar inkluderad i din försändelse, men du kan även ladda ner blanketten här. Det är viktigt att du fyller i blanketten enligt anvisningarna så vi enklare kan hantera ditt ärende. Information om ordernummer och produktkod för den produkt du önskar returnera finns i orderbekräftelsen som du mottog via e-post.
- Kunden ansvarar för varorna i returprocessen
Packa varorna bra så de inte riskerar skador och spara fraktkvittot.
- Du får pengarna tillbaka
Aktuellt belopp betalas till kontot från vilket de betalades.
- Ångerrätt på använda produkter
Om produkten inte överensstämmer med förväntningarna utifrån produktbeskrivningen, kan ångerrätten användas inom 14 dagar, även om produkten används. Vid återbetalning kommer pengarna att återbetalas inom 14 dagar efter mottagandet.
Ej uthämtade varor
Schenker skickar en påminnelse om du glömmer att hämta ett beställt paket. Vi är inte ansvarig för transportörens rutiner och hämtningsmeddelanden. Du är ansvarig för att kontrollera att produkten mottagits av ditt postkontor. Transportören returnerar automatiskt varorna efter 7 dagar. Om du inte hämtar varorna kommer du att debiteras ett belopp på 59;- för retur, plus en avgift på 200;-. Eventuellt återstående belopp kommer att återbetalas inom 14 dagar efter mottagandet av reutren. Ej uthämtade varor omfattas normalt inte av ångerrätten.
- Tvister
Vid eventuell tvist gäller svensk lagstiftning.
Reklamation:
Reklamation innebär att det finns något som är fel med varan eller sändningen. Detta berättigar dig till att klaga på brister i en produkt inom en viss tidsfrist. Vanligtvis har du 2 års rätt till klagomål, men om produkten är avsedd att vara väsentligt längre än 2 år kan du överklaga i upp till 5 år.
- Pengarna tillbaka
Du kommer att få pengarna inklusive porto och andra avgifter tillbaka. Detta gäller endast när hela inköpet returneras. Vi betalar också för returfrakten. Pengarna återbetalas inom 14 dagar efter mottagandet. Det är viktigt att du i försändelsen inkluderar information om ordernummer samt produktkod för den produkt du önskar returnera.
- Hur reklamerar och returnerar jag varorna?
- Meddela reklamationen
Skicka din reklamation till support@skadedjursshop.se och berätta vad som är fel med produkten eller vad du är missnöjd med. Om möjligt, inkludera bilder av produkten / felet där felet visas. 2 närbilder och 1 översiktsbild. Vi återkommer så snart som möjligt och berättar hur du går tillväga. I epostmeddelandet måste ordernummer och produktkod för produkten finnas med samt vilka avvikelser som finns. Denna information finns även i orderbekräftelsen som du mottog via e-post.
- Reklamation och returblankett
Om inte annat anges, använd returblanketten som du hittar i försändelsen, om inte, Ladda ner fakturerings- och returformuläret här. Blanketten fylls i och bifogas returpaketet. Det är viktigt att du i paketinformationen inkluderar ordernummer och produktkod för den produkt du önskar returnera. Informationen finns i orderbekräftelsen som du mottog via e-post.
- Kunden är ansvarig för reuturen
Packa varorna bra och ta spara fraktkvittot. Du är ansvarig för paketet under returprocessen.
- Leverans till posten
Om du har valt att "hämta paketet själv" har du också fått en förbetald och förifyllt returformulär. Du kan använda den, alternativt fyll i din egen blankett på postkontoret. Sedan lämnar du in paketet på ditt lokala postkontor. (Returadress: Skadedjursshop, Hovhultsvägen 6, 451 70 Uddevalla)
- Du får pengarna tillbaka
Du kommer att få en kreditering med en översikt över den finansiella statusen. Pengarna betalas till kontot från vilket de betalades.
- Tvister
Vid eventuell tvist gäller svensk lagstiftning.